Ordförande
|
Jan Kronkvist
|
V ordförande |
Ann-Charlotte Sandberg |
Ledamot |
Bengt Herne |
Ledamot |
Jan-Olof Jönsson |
Ledamot |
Ingrid Rundlöf |
Suppleant |
Benny Jönsson |
Suppleant |
Britt-Inger Johansson |
Stadgar reviderade 2007-03-15 stadgarrev07
Ärenden av vikt som behandlas i styrelsen just nu:
Bostadsbebyggelse väster om Drivingrange.
Läget har komplicerats av att man vid projekteringen av bostadsbebyggelsen inte tagit hänsyn till den stora nivåskillnaden mellan drivingrange och marken där bostäderna skall byggas. Man tvingades att bygga en stödmur vilket i sin tur gjorde att vårt staket och hela vår vall måste flyttas. I det läget tog kommunen på sig att bygga det nya staketet. Kommunen har i nästa läge återkommit till klubben med en fråga om en annan lösning som skulle innebära att kommunen bygger en underhållsväg runt drivingrange, något som är mycket viktigt för oss eftersom en sådan väg gör det möjligt för oss att underhålla vårt staket utan hänsyn till markens bärighet. Vi skulle också få en summa pengar för att bygga det nya staketet. Just nu håller en arbetsgrupp på och utvärderar kommunens förslag.
Utflyttning av Kvarnby Upplagsområde(Skroten) och ev bostadsbebyggelse.
Kommunens plan för området är att det skall vara utrymt till 2007. Det kommer troligen inte att hålla. Aktuellt just nu är provtagning av marken för att utröna saneringskostnader. Det troligaste är att saneringskostnaderna håller sig inom sådana gränser att det är försvarbart att bygga bostäder, vilket kommunen planerar i sin översiktsplan. Klubben närde länge hoppet att kunna ta över marken för framtida användning. Tyvärr är det i nuläget högst osannolikt. Klubben håller fortlöpande kontakt med kommunen i ärendet. Vi kommer även i detta fall att tvingas till åtgärder för att förhindra att fara uppstår för dem som skall bo i området.
Korthålsbana och förändringar av 18-hålsbanan
|
|
|
Kalender |
|
September 2007 |
 |
|
|
Väder |
|
Temp:
|
21°C
|
Upplevd:
|
21°C
|
Luftfukt.:
|
81%
|
|
|
W
|
Styrka:
|
11 km/h
|
Riktning:
|
260°
|
Lufttr.:
|
N/A mb
|
|
|
|
|