Hem Våra banor Sofiedalbanan

Malmö City GK Sofiedalsbanan

Banan ligger mitt i det böljande skånska landskapet. Med mjukt rundade kullar, milsvid utsikt över nejden och de grönaste och tätaste av fairways som går att uppbringa. Greenerna hör till de snabbaste i Skåne. Det är en spännande bana med många utmaningar, som är anpassade för såväl elit- som genomsnittsgolfaren.

Sofiedal är en av Sydsveriges populäraste banor. Ständigt på topp bland de banor som ingår i  Sydpoolensamarbetet.

Det fina klubbhuset inrymmer alla faciliteter med reception och kansli, ljusa och rymliga omklädningsrum, en välutrustad konferenssal för 40-50 personer. Nyligen uppfräschad driving range och bra träningsområde.

Banarkitekt är Svenska Golfförbundets tidigare generalsekreterare Bengt Lorichs och banans 18 hål togs i bruk 1992

Sofiedals banan har i dag 4 tee:

Tee 62 (6200m)

Tee 58 (5800m)

Tee 54 (5400m)

Tee 47 (4700m)

Sofiedals Golfkrog är klassad som en av Sveriges bästa golfrestauranger..
Sofiedal är en familjevänlig och serviceinriktad anläggning med högklassiga samarbetshotell på nära håll.

SOFIEDAL -ständigt på sydsvenska topplistan!

"... en pärla i sydöstra utkanterna av Malmö, med greener och fairways av absolut svensk toppklass"!
Det är Svensk Golf´s betyg på Sofiedals golfklubb och bana. Den ligger alldeles i närheten av Oxie, bara 15 minuters väg från centrala Malmö.

SOFIEDAL GER DIG DEN KOMPLETTA GOLFUPPLEVELSEN.

Det är gröna greener och frodiga fairways på banan.

blimedlem

juniortraning