Välkommen till Kvarnby golfklubbs juniorsida

INBJUDAN TILL

NORBERG OPEN 20 ÅR

Sponsored by Moore Stephens Malmö AB

Ingår i Junior Masters Invitational (JMI)

på Örestads Golfklubb den 14 april 2013

Scratchtävling, 36 hål slagspel, hcp-gräns herrjun. 5 och damjun. 9.

Maxantal 48 herrjun. och 24 damjun. Handicap avgör vid överteckning.

ÖrGK har rätt till 4 wildcards. Inspel 9/4-13/4.

Anmälningsavg. 495:- inkl. lunch, greenfee och inspel.

Anmälan senast den 4/4 till mail Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen "> Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen eller www.golf.se

Lottning och resultat på www.orestadsgk.com eller www.golf.se

Restaurangen öppnar kl. 07.00 tävlingsdagen.

Herrjuniorerna går ut först.

VÄLKOMMEN!

Länk till Ungdomsträning

på måndagar.

bild gul_bla_grn_640x478_500x373

Som junior på Kvarnby GK lär du dig spela golf och samtidigt träffa nya kompisar i en härlig miljö.

Vi tränar under året i olika träningsgrupper och lär oss golfens grundteknik.

Du kan utnyttja träningsområden så som puttinggreen, chipping green och drivingrange, för att utvecklas så att du är redo för att ta steget ut och börja tävla.

Vi vill så gärna se att alla ungdomar och juniorer tycker det är fantastiskt med golf och att upplevelserna på och runt golfbanan utvecklar såväl bra spelare som härliga människor.

Vill du bli en av oss, tveka inte, kontakta:
Juniorkommitténs ordförande Claes Gottfries

eller besök vår reception så tar vi hand om dig.

"Så länge jag minns har jag vistats på golfbanor, men mitt eget intresse kom inte förrän jag var i tio års åldern och sedan dess har inte intresset försvunnit. Golf är min absoluta favoritsport och banan ligger bara några hundra meter hemifrån. Det blir som ett andra hem. Jag vågar nog påstå att jag inte är någon typisk fotbollstjej utan föredrar lugnare sporter, så golf passar mig perfekt. Kvarnby är en bana med lugn miljö, lagom kuperad, och man bjuds alltid på en fin utsikt, speciellt på hål 7. Att många av mina vänner delar mitt intresse gör aktiviteten till något extra."
säger Sara Carlqvist

Sara carlqvist

Klubbchef: 040-49 43 57 [email protected], Kansli, tidbokning: 040-49 23 39 [email protected], Greenkeeper: 040-49 50 49 [email protected], Pro: 040-49 68 82 [email protected], Restaurang: 040-49 44 20 [email protected], Tävl. kansli: 040-49 00 54, Fax: 040- 49 65 48