Det är inte alltid så lätt för nybörjaren att veta vad man behöver för utrustning. Det kan vara lätt att tro att man endast behöver en klubba, en boll och en peg. Det krävs mer än så och i denna artikel kommer du kunna läsa om vad du mer behöver.

Golfens utrustning

Inom golfen är det viktigt att införskaffa sig bra klubbor. Du bör också ha en vagn som du kan förvara dina klubbor i när du inte använder dem. Du får däremot inte ha mer än 14 st klubbor i din bag samtidigt. Du bör införskaffa dig några bollar men det är inte ett måste. Oftast finns det bollar att köpa på golfklubben du spelar på. Du kan köpa några peggar som är till för att lägga bollen på innan du slår ut den.

Hur ska du då veta vilken som är bäst att välja? Det bästa är att fråga någon som vet. Om du känner en golfare så kan du passa på att fråga honom/henne. Du kan också gå till närmaste golfbutik och fråga där. Grundutrustningen är ändå klubbor, boll och peg. Sedan finns det så klart mer tillbehör som du kan välja att köpa till. Exempelvis handskar, olika typer av peggar och bollrensare. Du behöver dessutom ordentliga och bekväma skor. När du har utvecklats och blivit bättre i sporten, finns det bättre utrustning som du kan köpa. Det innebär att du kan välja ännu bättre klubbor, men de är ofta dyrare.

Hitta utrustningen

Det kan också vara svårt att veta var du ska hitta all denna utrustning. Det bästa svaret är i en sportbutik som exempelvis Stadium eller Intersport. Det finns begagnad utrustning som säljs på nätet för en billigare peng. Begagnat och använt är inte alltid bäst och när det kommer till klubbor kan det vara en stor nackdel. Bollar är däremot bättre att köpa för en billig peng eftersom dessa oftast försvinner vid spel.