Med ett toppenläge cirka 5 kilometer från Malmös centrala delar och med buss nummer 35 inpå knuten, är det enkelt att ta sig både till och från oss på Kvarnby GK. Oavsett du är sugen på att testa en annan bana eller gå en tävling i närheten kan det vara bra att leta reda på lite information om banor i närheten av Malmö. Du behöver inte leta länge för du får det här och nu!

Över 20 golfklubbar i närheten av Malmö-Sturup

Jo, det är sant, det finns faktiskt 21 golfklubbar/banor i närheten av området Malmö-Sturup. Fyra av dem har färre än 18 hål, 17 av dem har minimum 18 hål och 3 av dem erbjuder 36 håls-bana. Så drömmer du om att göra som Brian Harman, när han på sista rundan på Barkleys lyckades med det omöjliga - nämligen att göra två hole-in-one under en och samma runda - ska du bege dig till någon av dem genast!

36 eller 45 hål

• PGA Sweden National

Här spelades Nordea Masters 2014 och 2015 och klubben blev lovordad av både spelare och publik. Det finns tre banor och sammantaget 45 hål, som erbjuder variation i form av vidsträckta greener, djupa bunkrar och branta kanter i kombination med vacker natur.

• Örestads GK

Här finns fyra olika banor och sammanlagt 45 hål, varav 18 stycken korthål. Det är öppna, välskötta banor med typiska hedar och omväxlande hål. Tre olika slingor finns att välja på, varav den ena är en 9-håls slinga.

• Bokskogens Golfklubb

Gamla banan och Kungsbanan har tillsammans 36 hål. Gamla Banan har gästats av flera tourtävlingar och har genomgått en ombyggnation under senare år. Kungsbanan är en något bana, med kuperad bansträckning och fantastisk natur.

Anpassad 12-hålsbana

• Oxie Golfklubb

I Hylliekroken ligger en 12-hålsbana som är den enda i Sverige att erbjuda konstgräs på alla tees och greener. Hela anläggningen är anpassad så att personer med olika former av funktionsnedsättning enkelt ska kunna spela här. Tummen upp!